Strategische partner
Niemand heeft overal verstand van. Je weet zelf natuurlijk alles van je product of dienst, maar misschien minder van je website, de techniek er achter of online marketing. Daarom is het fijn om één partner als aanspreekpunt te hebben om je te helpen met je digitale aanwezigheid.
Met de Full Potential Service zijn we daarom die partner. We leven ons in in je markt en doen een beetje alsof jouw bedrijf ook van ons is. We adviseren je eerlijk over de stappen die wij zouden nemen om je website voor je te laten werken en daarmee onze gemeenschappelijke doelstellingen te behalen.
Voordat we beginnen met optimaliseren wordt er een nulmeting gedaan van de site. Belangrijke data op het gebied van bezoekersaantallen, bezoekersgedrag en performance worden onderzocht en inzichtelijk gemaakt.
We analyseren de data uit de eerste stap en identificeren knelpunten in de de site. Dit kan van alles zijn, misschien valt het conversiecijfer tegen op een webshop, is de bounce rate erg hoog of laat de snelheid te wensen over. We identificeren het meest prangende punt en ontwikkelen een strategie om daar verbetering in aan te brengen. We formuleren meetbare doelstellingen die we achteraf kunnen toetsen.
Geen woorden, maar daden. In deze stap worden voeren we in sprints de benodigde aanpassingen door aan de website of shop om de doelstellingen uit de vorige stap te behalen. Na iedere sprint maken we de balans op en rapporteren we nieuwe metingen. Dit geeft ook de input voor de volgende sprint.
Na de implementatie is het tijd om de vooropgestelde doelstellingen te vergelijken met het behaalde resultaat. Daarom bekijken we opnieuw de data en vergelijken dat met de nulmeting. Deze informatie vormt daarna ook de basis voor de nieuwe cyclus.
Data analyse
Meten is weten. Een cliché, maar daardoor niet minder waar. In de Full Potential Service is het meten van data een essentieel onderdeel. Daarom zorgen we er voor dat alle data die we nodig hebben op de juiste manier verzameld wordt.
In de basis zorgen we voor een Google Tag Manager integratie en een koppeling met Google Analytics. Verder kijken voor jouw specifieke site naar extra relevante data verzamelmethodes. Voor webshops is goede e-commerce tracking bijvoorbeeld van groot belang. Of misschien wil je graag weten hoe bezoekers fysiek om gaan met je website. Er valt veel te tracken en te analyseren.
Alle relevante data voegen we samen in een overzichtelijk dashboard waarbij je in één oogopslag kunt zien hoe je site er voor staat.